Bibm@th

Forum de mathématiques - Bibm@th.net

Bienvenue dans les forums du site BibM@th, des forums où on dit Bonjour (Bonsoir), Merci, S'il vous plaît...

Vous n'êtes pas identifié(e).

#1 19-04-2018 01:19:36

mklo65
Membre
Inscription : 19-04-2018
Messages : 3

Help please! I'm struggling here (Microeconomics)

To prepare for better prospects in the job market, you decide to focus more on Soft Skills for the
3 remaining years that you will spend at your business school. In the following, you will use
Consumer Theory to analyze your optimal strategy to maximize your average grade/level in Soft
Skills (denoted x) as compared to your average grade in Hard Skills (denoted y). Assume that
grading Soft Skills does in fact exist although these skills are difficult to quantify.
Let’s denote by Tx the time in years that you devote to Soft Skills and by Ty the time in years that
you devote to Hard Skills.
1- Write your time constraint.
2- Although you care more about Soft Skills, you are better at Hard Skills. Assume that your
productivity in Soft Skills is 2 average-grade points per year of study and that your
productivity in Hard Skills is 3 average-grade points per year of study. Find your
production constraints: the relation between x and Tx, the relation between y and Ty.
3- Then derive the final constraint that you are facing in terms of x and y only.
Suppose your utility function over x and y is given by
U(x,y)=2 log(x) + log(y), where x>0 and y>0.
4- Demonstrate that U(.,.) is a relevant utility function and interpret in words each
mathematical relation. Check that the diminishing marginal utility property is verified.
5- What are the indifference curves in this context? What is the meaning of downward sloping
curves? Should higher indifference curves be preferred to lower ones? Should these curves
be bowed inward?
6- Derive numerically your optimal bundle (x, y) and your optimal (Tx, Ty). Interpret your
result.

Hors ligne

#2 19-04-2018 10:24:07

freddy
Membre chevronné
Lieu : Paris
Inscription : 27-03-2009
Messages : 7 457

Re : Help please! I'm struggling here (Microeconomics)

Salut,

magnifique, le site a une audience internationale et on nous shoote les sujets en anglais maintenant.
Si le malpoli avait un peu d'éducation, il aurait commencé par nous expliquer pourquoi il n'écrit pas dans la langue de Molière (après nous avoir salué, bien entendu).

Je me demande si on doit lui répondre en anglais ... ou en français ;-)

Ah oui, et comme d'hab', je me demande s'il faut tout faire :-))))

Dernière modification par freddy (19-04-2018 10:24:53)


De la considération des obstacles vient l’échec, des moyens, la réussite.

Hors ligne

#3 19-04-2018 18:38:05

mklo65
Membre
Inscription : 19-04-2018
Messages : 3

Re : Help please! I'm struggling here (Microeconomics)

Hi,
First of all my French isn't too  .
In addition to that i did not intend to be rude Sir. I wrote this problem late at night and I was struggling to get my  done in time. Please accept my sincere apologies if I seemed  rude  . I just need the correction of the first 3 questions.
(You can answer me in English or French. As you want! ). and thank you :-))

Dernière modification par mklo65 (19-04-2018 18:38:52)

Hors ligne

#4 20-04-2018 10:14:43

freddy
Membre chevronné
Lieu : Paris
Inscription : 27-03-2009
Messages : 7 457

Re : Help please! I'm struggling here (Microeconomics)

Re,

trop mignon ... Et toi ,qu'as tu fait pour t'aider ?


De la considération des obstacles vient l’échec, des moyens, la réussite.

Hors ligne

#5 29-04-2018 11:14:56

Dattier
Banni(e)
Inscription : 10-09-2017
Messages : 533
Site Web

Re : Help please! I'm struggling here (Microeconomics)

Salut,

J'ai remarqué, qu'il y a de plus en plus de questions sur la finance dans les forums, de maths, le nombre d'étudiant en finance aurait-il explosé ?

Bonne journée.


Raisonnement Exact : A est exacte si avec 10 exemples et pas de contre-exemples connus des concernés

Hors ligne

#6 09-05-2018 14:31:39

freddy
Membre chevronné
Lieu : Paris
Inscription : 27-03-2009
Messages : 7 457

Re : Help please! I'm struggling here (Microeconomics)

Salut,

non, c'es tout bête : il suffit que tu répondes une fois et les robots faisant le travail, tu ramènes toute une communauté intéressée par la même question de cours.
Comme les gars ne travaillent ni ne réfléchissent, ils posent les questions et attendent une réponse toute faite.
A un moment, ça m'amusait d'y répondre ; aujourd'hui, quand sujet est trop bateau, ce qui est le cas dans 90 % des cas, je n'en ai plus ni le goût, ni le plaisir !

Je vais regarder les caméléons de Fred :-)


De la considération des obstacles vient l’échec, des moyens, la réussite.

Hors ligne

Pied de page des forums